"Četiri nemjerljive kvalitete uma" u vrijeme korone - naučite model nadvladavanja straha i nesigurnosti koji nikada ne donosi neuspjeh

Baš kao i vi i ja, baš tako i svi drugi ljudi žele biti sretni i zdravi, nitko ne želi patiti i biti bolestan.

Zato je namjera ove stranice osigurati da čitanjem ovog teksta i gledanjem videa, na svjesnom i nesvjesnom nivou dobijete kristalno jasno i praktično razumijevanje modela za nadvladavanje iracionalnog straha, nesigurnosti i tjeskobe povezanih s raznim ograničenjima te mentalnim i fizičkim nelagodama u vrijeme korone.

Alat koji ćemo za to koristiti bit će logičko razumijevanje prirodnog zakona uzroka i posljedice. Dok to radite, imat ćete priliku usvojiti nove spoznaje i na emotivnom nivou praksom meditacije "Četiri nemjerljive kvalitete uma".

"Četiri nemjerljive kvalitete uma" djeluju na anksioznost, depresiju i strah od korone i raznih ograničenja, poput prostrane, nečujne, moćne rijeke kojoj se na putu nađu prepreke od lišća, grančica i slame.

Jednom kada se nauči, koristi prakse “Četiri nemjerljive kvalitete uma” su brojne, vrlo praktične i sveobuhvatne.

Prije svega, što je meditacija?

Jedna od definicija je: smirivanje zaposlenog uma i njegovo zbližavanje s vrlinama.

Vrline su mentalne kvalitete koje obogaćuju um i čine ga slobodnim od uznemirenosti, opuštenim i sretnim.

Među vrlinama, ljubav i suosjećanje su najmoćniji uzroci sreće.

Ako tu spoznaju povežemo sa zakonom uzroka i posljedice, um koji je usmjeren prema ljubavi i suosjećanju ili um kojega prožima ljubav i suosjećanje, započinje vrlo važan uzročno-posljedični niz dobrobiti.

Kako? Ako je um ljubavi i suosjećanja uzrok, ono što slijedi su dobronamjerne i ljubazne riječi koje donose mir i ne osuđuju, ono što slijedi su dobronamjerne akcije tijela, posljedica takvih riječi i djela je suočavanje s posljedicama koje su iste prirode kao i uzrok (ljubav i suosjećanje).

Nasuprot tome, ako je um iziritiran, ljut, drži se zamjeranja itd. tada također započinje uzročno-posljedični niz koji će rezultirati u grubim, neljubaznim riječima, te nedobronamjernim akcijama tijela prema okolini i drugim živim bićima, a najveći problem tog niza postaje suočavanje s posljedicama koje će biti iste prirode kao i uzrok (ljutnja, zamjeranje, iritacija, grubost drugih prema nama).

Razmišljanjem o navedenom procesu povezanosti uzroka i posljedice, jasno je da budućnost nije unaprijed određena, fiksna i nepromjenjiva, nego na nju možemo utjecati. Pri tome je naš način razmišljanja dominantan uzrok kvalitete našeg iskustva.

Opisani zakon uzroka i posljedice poznat je i kao karma, a u budističkoj psihologiji je opisan s dva silogizma (obrazac valjane spoznaje):

Zato jer ovo postoji (uzrok), ovo nastaje (posljedica).

Ovo je nastalo (posljedica), jer je ovo već postojalo (uzrok).

Jednom kada to razumijemo, vrlo je lako biti zainteresiran za načine potpunog uklanjanja negativnih stanja uma poput ljutnje, ljubomore, žudnje, zamjeranja…te kultiviranje pozitivnih stanja uma poput ljubavi, suosjećanja, strpljenja i ostalih vrlina.

“Ti si svoj vlastiti gospodar,

Tko drugi može biti tvoj gospodar?

Oni koji zagospodare sobom,

Prekinut će svoje ropstvo.”

Shakyamuni Buddha

Kako biti najbolji gospodar? Tako da želimo ono najbolje za sebe.

Što je najbolje? Superiorno stanje uma.

Koje je superiorno stanje uma? To je stanje slobodno od ljutnje, žudnje, fiksacija, zamjeranja, ljubomore, strahova, anksioznosti, depresija itd.

Kako postići superiorno stanje uma? Zaustavite producirati i hraniti negativna stanja uma. Kao početnici, to prije svega činimo jačanjem stanja uma koja su pozitivna – prakticiranjem savršenog lijeka tj. nektara.

Ljutnja govori, vidim taj objekt, osobu ili situaciju, ne podnosim je, iritira me i želim je ukloniti, povrijediti.

Suprotno stanje uma govori, vidim taj objekt, osobu ili situaciju, pozitivno sam usmjerena njenoj/njegovoj dobrobiti, želim pomoći ako mogu, a ako ne mogu pomoći, nikako joj neću odmoći. To je definicija ljubavi i suosjećanja.

Zbog toga je praksa “Četiri nemjerljive kvalitete uma” izuzetno snažna formula sprječavanja i uklanjanja nevrlina te umjesto toga akumuliranja vrlina.

Što će nam vrline? Zato jer time pokrećemo moćan uzročno-posljedični niz koji će rezultirati posljedicama koje su iste prirode kao i uzrok, što znači ne samo da će biti dobar za druge, nego će biti dobar i za nas. Postojanje takve mogućnosti, veličanstvena je spoznaja.

Prakse koje slijede dio su tehnologije NAM Emotivne Higijene. NAM (Neuroplasticity Activation Modeling) se temelji na tibetanskoj tradiciji zaštite uma od strahova, briga i nezadovoljstava te osiguranja plodnog mentalnog okruženja i zdravlja.

U nastavku pogledajte detaljan opis vježbe "Četiri nemjerljive kvalitete uma" i video snimke koje su pripremljene za Vas:

1. Priprema okvira prakse "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

2. Priprema tijela za praksu "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

3. Smirivanje zaposlenog uma
3.1. Prisutnost uma kod disanja
3.2. Devet (9) krugova disanja

4. Meditacija "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

5. Posvećivanje vrlina kreiranih praksom "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

6. "Četiri nemjerljive kvalitete uma" i realnost

7. "Četiri nemjerljive kvalitete uma" i primjena u doba korone - detaljno objašnjenje temeljeno na tibetanskoj znanosti uma

1. Priprema okvira prakse "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

Objekt promatranja: Sva osjetilna bića - nemjerljivo veliki broj bića koja imaju sposobnost osjećati patnju i sreću.

Uzrok: Kultiviranje ljubavi i suosjećanja prema nemjerljivo velikom broju osjetilnih bića, što postaje uzrok.

Temeljeno na prirodnom zakonu uzroka i posljedice (karma), ono što slijedi bit će posljedica koja će biti iste prirode kao i uzrok.

Posljedica: Kontinuirano kreiranje nemjerljivo mnogo vrlina i zasluga (“dobre karme”) koje slijede kao posljedica sveobuhvatne prakse usmjerene svim osjetilnim bićima.

Nadalje, zbog međuovisnosti te vrline i zasluge postaju uzroci budućih iskustava i rezultata koji će biti iste prirode kao i uzrok, što opet generira rezultate iste prirode kao i uzrok itd.

Dakle, ovom praksom započinjemo i jačamo važan uzročno-posljedični niz apsolutne dobrote koji je u potpunosti temeljen na realnosti jer sva osjetilna bića žele sreću, niti jedno biće ne postoji koje želi patnju, bol ili bilo koji oblik nelagode. 

Zbog toga će naša praksa i napori u tom smjeru biti u potpunosti podržani od realnosti, neovisno o tome koje su trenutne vanjske okolnosti.

2. Priprema tijela za praksu "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

Postoje različiti položaji tijela koji pomažu boljoj koncentraciji prilikom meditacije.

Važno je da se osjećate udobno. Ipak, bitno je i da um bude svjež i prisutan pa je bolje da položaj nije previše udoban kako ne bi utonuli u san. Stabilan položaj, ali ne i previše udoban. Ukoliko već meditirate, održite položaj tijela koji najbolje funkcionira za vas.

Ukoliko je meditacija za vas nešto novo, započnite tako da sjednete na stolicu s oba stopala ravno na podu. Najvažniji je dio položaja ravna i uspravna leđa, što znači da se ne naslanjate na naslon stolice. Pri tome si možete pomoći jastučićem na koji sjednete kako bi vašoj kralježnici dao podršku u ravnom držanju. Prsa "prostrana i otvorena".

Poželjno je da laktovi budu odmaknuti od tijela kako bi spriječili porast tjelesne temperature. Ruke mogu mirovati na bedrima ili, ukoliko želite, možete ih spojiti na način da se stražnji dio desnog dlana nalazi obavijen lijevim dlanom uz spojene palčeve, usmjerene prema gore.

Usta su zatvorena, a vrhom jezika dotaknite gornje nepce na mjestu iza zubi i na taj način spriječite pretjerano stvaranje sline tijekom procesa meditativne kontemplacije. 

Oči možete imati potpuno zatvorene ili još bolje poluotvorene s pogledom usmjerenim prema podu, otprilike jedan metar ispred vas. Glava je lagano pognuta prema naprijed. Dišite na nos.

3. Smirivanje uma: Odaberite vježbu "Prisutnost uma kod disanja" ili "Devet (9) krugova disanja"

Za smirivanje zaposlenog, zabrinutog uma, odaberite jednu od dvije ponuđene vježbe:

3.1. "Prisutnost uma kod disanja"

3.2. "Devet (9) krugova disanja"

Obje su opisane videima u nastavku.

3.1. Smirivanje uma: Prisutnost uma kod disanja

Meditacija je proces smirivanja uma zaposlenog raznim brigama i strahovima te njegovo širenje s konstruktivnim stanjima poput ljubavi i suosjećanja te ostalih vrlina.

Prisutnost uma kod disanja, dragocjena je meditacija jer biti prisutan veliki je poklon prema samima sebi, ali i prema svim ljudima u vašem životu.

Korist NAM meditacije "Prisutnost uma kod disanja":

Za razliku od lista koji leluja na vjetru, vježbom prisutnosti, um treniramo za stabilnost koja je poput stoljetnog hrasta. Alat koji koristimo u ovoj praksi je svjesnost, a fenomen koji promatramo je disanje.

3.2. Smirivanje uma: Devet (9) krugova disanja

Korist vježbe "Devet (9) krugova disanja":

Vježbom Devet (9) krugova disanja umirujemo i stabiliziramo um koji je zabrinut i prezaposlen mnogobrojnim mislima.

Ova vježba dio je praksi tibetanskog treninga uma i preduvjet je za jačanje osobnog potencijala ljubavi i suosjećanja.

Ljubav i suosjećanje pozitivno je usmjerenje prema vlastitoj, ali još važnije i tuđoj dobrobiti uz želju da u tome pomognemo ako možemo, a ako ne možemo da nikako nikome ne odmognemo.

Zašto "Ljubav i suosjećanje"?

Ljubav i suosjećanje su najmoćnije vrline koje um može kreirati. Vrline su dominantni uzroci sreće.

Um ispunjen vrlinama, plodno je interno okruženje u kojem negativna stanja uma poput strahova, briga, nesigurnosti, anksioznosti itd. ne mogu opstati.

Ovom vježbom kreiramo preduvjete za praksu opisanu u sljedećem videu: "Četiri (4) nemjerljive kvalitete uma"

4. Meditacija: Četiri (4) nemjerljive kvalitete uma

Formula “Četiri nemjerljive kvalitete uma”:

  • Neka sva osjetilna bića imaju sreću i uzroke sreće
  • Neka sva osjetilna bića budu slobodna od patnje i uzroka patnje
  • Neka sva osjetilna bića koja imaju radost nikada ne upoznaju patnju
  • Neka sva osjetilna bića budu nepristrana (u harmoniji) slobodna od ljutnje i opsesija

Svaki stih ponavljajte 21 put, jednu minutu, ili duže, koliko god želite i promatrajte koliko untarnjeg mira će to trenutno, automatski proizvesti.

Prilikom ponavljanja imajte u vidu sljedeće 3 vrlo važne karakteristike: 

a) Non-stop mentalna recitacija

b) Kontinuirano i opušteno dišite dok ponavljate mentalnu recitaciju formule jer može se dogoditi da postanete jako zaposleni recitacijom i vizualizacijom da zaboravite ritmično disati, što može dovesti do različitih nelagoda tijala, posebno u području prsa. zbog toga, stalno zamišljajte kako vaše mentalne recitacije ponavljate u ritmu disanja, neka “plove s disanjem”, poput vala na vodi koji nastaje u vodi i neodvojiv je od nje. Ako osjetite bilo koji oblik nelagode, ne brinite, samo se zaustavite duboko udahnike i duboko otpustite svu nelagodu.

c) Možete zamišljati svjetlo koje prožima vas, vaše najmilije, prijatelje, sve ljude, sva bića, cijelu Zemlju i ako želite razmišljati ekspanzivno cijelu Galaksiju i Svemir. Odite onoliko daleko dok vam je ugodno.

Praksa je opisana korištenjem termina “sva osjetilna bića”, ali vi koristite termin s kojim se osjećate ugodno (neka ja budem sretan i zdrav, neka moja obitelj bude sretna…) širite opseg objakta promatranja prakse svojim vlastitim tempom i željom dok ne postane što sveobuhvatniji kako bi i rezultat prakse bio što jači.

Koristi vježbe "Četiri (4) nemjerljive kvalitete uma":

Praksom Četiri (4) nemjerljive kvalitete uma kreiramo nemjerljivo mnogo vrlina u umu.

Vrline su uzroci sreće, što znači da ovom praksom stvaramo nemjerljivo mnogo uzroka sreće.

Zbližavanjem s ovom praksom i njenim ponavljanjem, potencijal ljubavi i suosjećanja u umu postaje sve jači i jači.

Zbog toga ova mentalna praksa postaje sve moćnija zaštita uma od negativnih stanja i sve moćniji uzrok mentalne dobrobiti i zdravlja.

5. Posvećivanje vrlina kreiranih praksom "Četiri nemjerljive kvalitete uma"

Na kraju, duboko udahnite i otpustite. Možete pomisliti:

“Kako lijepo,

Neka tako bude,

Neka ja budem uzrok nemjerljive dobrobiti za sve.

Neka se sve vrline dobrog srca koje još nisu razvijene, razviju i neka rastu,

Neka se sve vrline dobrog srca koje još nisu razvijene, razviju što prije.” 

I cijelu praksu posvetite mislima: 

“Sve vrline i dobro koje sam kreirao ovom praksom posvećujem savršenoj sreći i zdravlju svih osjetilnih bića.”

I nakon toga, ostanite okupani tom dobronamjernom energijom, bez misli, bez fiksacije na specifične rezultate, bez očekivanja, ali sa 100% sigurnošću da je sve što ste zamislili već ostvareno baš kako ste zamislili, i bolje od toga.

Svakodnevna, kontinuirana praksa “Četiri nemjerljive kvalitete uma”, a može i više puta dnevno donosi nemjerljive koristi, poput jasnijih misli, poboljšanja koncentracije, samopouzdanja, onemogućavanja anksioznosti i napadaja panike, a istovremeno može blagotvorno utjecati i na mnoge funkcije tijela poput krvnog tlaka, nivoa šećera u krvi, nesanice, iritacije…

6. Što ako nakon meditacije "Četiri nemjerljive kvalitete uma" realnost još nije onakva kakvu smo zamišljali?

To je u potpunosti normalno, ipak dogodila se značajna promjena jer ste kreirali izuzetno moćne uzroke savršene “mandale”.

Mandalu možemo definirati kao hologramski prikaz, amorfne, kristalne strukture, prozirnog predloška apsolutne dobrote. 

Zbog međuovisne veze između uzroka i posljedice, baš kao što mi počinjemo zamišljati mandalu, mandala počinje zamišljati (oblikovati) našu realnost.

Međuovisnost znači da kao što se uzrok transformira u posljedicu, ovisnost između uzroka i posljedice nije samo jednosmjerna ulica. Naime, posljedica također daje identitet ili značenje uzroku.

Naprimjer, “stablo jabuke” je posljedica “sjemena jabuke” koji je uzrok, ali postojanje sjemena jabuke definirano je u ovisnosti o postojanju stabla jabuke. Da nema stabla jabuke (posljedica), ne bi postojalo ništa što možemo definirati kao “sjeme jabuke” (uzrok).

Međuovisnot je ovisnost između uzroka i posljedice koja funkcionira u dva smjera – dvosmjerna ulica.

Što znači, ono što zamišljam, zamišlja mene (daje mi identitet ili značenje).

To je način kako počinjemo optimizirati odnos sa sobom, s drugim ljudima, s okruženjem i svime u životu. Sve počinje u našem umu i kada to jednom usvojimo počinjemo progresivno napredovati prema sretnijem i pozitivnijem načinu postojanja.

7. Kako koristiti "Četiri nemjerljive kvalitete uma" u vrijeme korone? (detaljno objašnjenje temeljeno na tibetanskoj znanosti uma)

Prošlost je završila i ne može biti objekt promatranja.

Sadašnjost nema referentnu točku promatranja. Zašto?

Zato jer koliko god kratak bio trenutak koji želimo “uhvatiti”, ne možemo to učiniti jer pola tog trenutka je već završilo, a pola ga tek slijedi.

Budućnost se još nije dogodila i zbog toga ne može biti objekt promatranja.

Bez obzira što drugi govorili da će se dogoditi, to je samo fantazija, zamišljanje, proricanje i pretpostavljanje. Ništa više od toga.

Dok ne upoznamo svoju vlastitu sposobnost utjecaja na realnost, vjerujemo u tuđe sposobnosti predviđanja, zamišljanja i proricanja budućnosti, a ne u svoje vlastite sposobnosti. Na takav način poklanjamo svoje sposobnosti i mentalnu snagu drugima. Tuđa vizija ili zamišljanje na taj način dobiva sve više moći i mogućnosti za ostvarivanje u realnosti.

Čak i kada smo snažno protiv neke ideje, misli ili ljudi, odbojnošću i ljutnjom stvaramo izuzetno snažnu mentalnu energiju i ponovno hranimo neželjeni scenarij jer razmišljamo “Ja ne želim TO”, ali time upravo “TO” dobija cijelu našu mentalnu moć.

Kada je “TO” odnosno produkt nečijeg zamišljanja, predviđanja, proricanja, neželjena mogućnost koja pojačava strah i mentalnu uznemirenost, esencijalno je NE slijediti put ljutnje, iritacije i odbojnosti.

Zašto?

Ako dobro razmislimo o Zakonu karmičkog uzroka i posljedice slijedi:

Zato jer ovo postoji (uzrok), ovo nastaje (posljedica).

Ovo je nastalo (posljedica), jer je ovo već postojalo (uzrok).

Što implicira: Ako ovo ne postoji (uzrok), ovo ne nastaje (posljedica).

Ovo je vrlo važno, jer kakve god bile vanjske okolnosti, svi ljudi ih ne doživljavaju na isti način, zar ne?

Ako ovo detalnjo analiziramo, proces razmišljanja producira mnoge misli, ali u jednom diskretnom trenutku svjesnosti može postojati samo jedna misao. Nakon toga, ta se misao transformira  u sljedeću misao i tako razmišljanje plovi kao rijeka, jedna misao uzrok je drugoj misli koja je uzrok trećoj itd. Misli se izmijenjuju, ali postoji kontinuitet razmišljanja koji kumulativno jača.

Misao 1 u diskretnom trenutku uma 1: Slušanje informacije o mnogo zaraženih, bolesnih i umrlih od korone u Hrvatskoj i svijetu.

Misao 2 u diskretnom trenutku uma 2: Korona se širi cijelim svijetom, nitko nije siguran.

Misao 3 u diskretnom trenutku uma 3: Što ako se ja ili netko od mojih razboli? (ako već zaraženi) Što ako meni ili mojima se pogorša stanje i umrem?

Misao 4 u diskretnom trenutku uma 4: Iracionalan strah zbog zamišljanja neželjenog ishoda u budućnosti koji se još nije dogodio.

Kada je um preplavljen strahom i brigama, percepcija je zamagljena i jasno razmišljanje je onemogućeno. To znači da zaključci i odluke koje takav um donosi neće biti temeljene na mudrosti nego strahu i nesigurnosti, dakle pogrešne.

Strah i brige nikada nisu bili uzroci rješenja. Ponašanje temeljeno na mudrosti i ljubavi jesu.

Strah uznemiruje um, što znači da predstavlja gorivo mentalnog nezadovoljstva i započinje uzročno-posljaedični niz čija će posljedica 100% sigurno biti iste prirode kao i uzrok (strah). Nadalje, to znači da će takav neželjeni uzročno-posljedični niz 100% završiti u patnji.

Korona kriza nije došla sama od sebe, i ona ima svoje uzroke. I to ne samo jedan uzrok nego kolekciju uzroka i uvjeta koji krizu održavaju i čine mogućom. Neki od razloga zu negativni uzročno-posljedični nizovi koje smo kao čovječanstvo kolektivno generirali i nastavljamo generirati poput ljutnje, mržnje, ratova, sistematski organiziranog ubijanja enormnog broja životinja svakodnevno, ljubomore, sebičnosti, iskorištavanja slabijih, iskorištavanja zemljinih resursa, kompetitivnosti…itd.

Ali među nama ljudima osobni uzročno-posljedični procesi su vrlo različiti. Mnogi od nas imaju kreirano mnogo pozitivnih i mnogo negativnih uzroka ili predispozicija.

Kako bi sprječili negativne mentalne predispozicije da se razviju u posljedice, mudro je primijeniti lijek ili protuotrov i na taj način ih očistiti i ukloniti prije nego što se razviju u punoj stazi i pretvore u životno iskustvo.

U trenucima velikih životnih izazova i patnji, postoji najveći potencijal za učiniti najveće dobro koncentriranim i svjesnim prakticiranjem ljubavi i suosjećanja.

To je moguće jer tijekom prvog diskretnog trenutka svjesnosti postoji misao 1, ali misao 2 još ne postoji. Tijekom drugog diskretnog trenutka svjesnoti postoji misao 2, misao 1 više ne postoji, a misao 3 još se nije pojavila.

Razmišljanje o ovom procesu i njegovo dobro razumijevanje znak je promjenjivosti svakog misaonog procesa, što znači da se mijenja u vremenu.

Ako se mijenja u vremenu, misaoni proces nije krut niti nepromjenjiv.

Nadalje, to znači da je svaki misaoni proces prazan bilo kakvog oblika neovisnog postojanja.

Slijedi da uzroci i uvjeti utječu na svaki misaoni proces i da se primjenom određenih uzroka i uvjeta, svaki nepovoljan misaoni proces može transformirati u povoljan.

Jedan od dva savršena uzroka kojima se nepovoljan misaoni proces može transformirati u povoljan je praksa ljubavi i suosjećanja tj. “Četiri nemjerljive kvalitete uma”. 

"Četiri nemjerljive kvalitete uma" mogu zato postati najbolja pomoć kod mentalnog suočavanja s korona krizom ili korona bolešću ako se s time trenutno suočavamo. Ova praksa svakako utječe i na funkcije tijela, a samim time i imunitet.

Ujedno, ova praksa je i najbolji način utjecaja na ljude oko nas, čak i one jako udaljene, jer zamišljanje i um nisu limitirani prostorom i vremenom.

Kada sve ovo povežemo s praksom “Četiri nemjerljive kvalitete uma”, misaoni proces povezan s korona krizom izgleda ovako: 

Misao 1 u diskretnom trenutku uma 1: Slušanje informacije o mnogo zaraženih, bolesnih i umrlih od korone u Hrvatskoj i svijetu.

Misao 2 u diskretnom trenutku uma 2: Korona se širi cijelim svijetom, nitko nije siguran.

Misao 3 u diskretnom trenutku uma 3: Zbog toga moram dati najbolje od sebe i pomoći što većem broju ljudi na najbolji mogući način i zato mislim na “Četiri nemjerljive kvalitete uma” u mislima na sebe, svoju obitelj, prijatelje, sve ljude

Misao 4 u diskretnom trenutku uma 4: Veliko suosjećanje posljedica je ovog misaonog procesa – potpuni izostanak iracionalnog straha.

Što više to trenirate, postaje sve lakše. I zaustavlja te potpuno otklanja sve mentalne patnje, anksioznost, depresije itd.

Također, razmišljanje postaje jasnije i možemo se dosjetiti mnogih svrhovitih aktivnosti koje ćete učiniti za dobro sebe i svih oko vas. To je nemoguće postići kada je um u stanju zabrinutosti i iracionalnog straha.

Vrlo je važno osvijestiti i još jednu važnu razliku između nepovoljnog i povoljnog uzročno-posljedičnog niza.

Primarni objekt promatranja prvog nepovoljnog uzročno-posljedičnog niza je “Ja” tj. razmišljamo samo o sebi i možda o obitelji i užem krugu prijatelja. To nije prava ljubav ni suosjećanje jer je pristrana tj. usmjerena samo ograničenom broju ljudi.

Primarni objekt promatranja u slučaju drugog povoljnog uzročno-posljedičnog niza su sva osjetilna bića (ako je moguće) i sveobuhvatan um pozitivno usmjeren prema drugima i sebi. To  je nemjerljiva ljubav i suosjećanje.

Zbog toga je ono vrlo praktičan način kako primijeniti esenciju svakog duhovnog puta tijekom korona krize za najveću dobrobit sebe i drugih.

I dok to činimo, korisno je ne razmišljati “Ja sam samo jedna, mala i nebitna osoba” jer i žir je samo jedan, ali usprkos tome u sebi nosi potencijal cijele hrastove šume. 

Zbog toga su ljubav, suosjećanje i altruizam nektar dobrog srca. 

Dobro srce je najdragocjeniji dragulj u cijelom Svemiru jer istovremeno može donijeti dobrobit, iscijeljenje i mir i tebi i meni.

I zato:

Ako želite najbolje za sebe, prakticirajte ljubav i suosjećanje.

Ako želite najbolje za druge, prakticirajte ljubav i suosjećanje.

Ako želite ukloniti svoje negativnosti, prakticirajte ljubav i suosjećanje.

Ako želite akumulirati vrline, prakticirajte ljubav i suosjećanje.

Ako ste tužni, prakticirajte ljubav i suosjećanje i nikada nećete postati depresivni.

Ako ste sretni, prakticirajte ljubav i suosjećanje i nikada nećete postati arogantni i bahati.

Zbog toga je dobro srce kvaliteta koju slijepi vide, gluhi čuju, a oni kojih nema osjećaju.

Tko je autor NAM Emotivne Higijene?

Igor Mošič učenik je budističke znanosti uma u tibetanskoj tradiciji i osnivač NAM tehnologije emotivne higijene. Školuje se i povremeno živi u mjestu McLeod Ganj - Dharamsala u sjevernoj Indiji.

O istraživanju uma napisao je dvije knjige:
1. "Veličanstveno - priča o ljubavi, suosjećanju i realnosti" za koju je predgovor napisao Njegova Svetost Dalai Lama
2. "Iznad želja - anti-stres mentalni trening" za koju je predgovor napisala akademkinja Vida Demarin
Obje knjige prevedene su i na engleski jezik.

Igor je po zanimanju diplomirani ekonomist iz Rijeke. Certificiran je i kao Master NLP praktikant i International New Code NLP Coach na NLP Academy u Londonu.

Web stranica: www.n2sed.hr

Pratite ostala YouTube videa: NAM Emotivna Higijena

Kontaktirajte me ako vas zanima Osobni coaching, Grupne radionice NAM emotivne higijene ili drugi oblici suradnje:

KONTAKT

Posveta

Svima koji vide ovu stranicu, pročitaju tekst ili usvoje praksu "Četiri nemjerljive kvalitete uma" želim spontano jačanje vrlina i ostvarenje svih dobronamjernih želja. Neka sve bude baš onako kako želite i još puno bolje od toga.